.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ذولفقار علي در دستان استاندار مازندران !!
استاندار مازندران بر خلاف انتظار برخي از حاضران، 15 نفر از مديران دستگاه‌هاي اجرائي را به دليل تاخير، در جلسه راه نداد و با حاضران وغائبين اتمام حجت کرد که در صورت تکرار اين بي‌نظمي‌ها، تصوير پشت در ماندن آنها را به وزارتخانه مربوطه ارجاع خواهد داد...
ذولفقار علي در دستان استاندار مازندران !!

"سيدمحمد کريمي"، در اولين جلسه شوراي اداري استان بعد از حضور وي در سمت استانداري مازندران، به نقطه نظرات دولت در برآورده کردن انتظارات حکومتي توسط مديرن اجرائي، اشاره کرد و گفت: مديران بايد اين نقطه نظرات را جدي بگيرند ولي متاسفانه مسئولان بجاي توجه به مصوبات جلسه، به ارسال پيامک مشغول مي‌شوند.

وي افزود: مديران دستگاه‌هاي اجرائي بايد بدانند برگزاري اين جلسات ميليون‌ها تومان براي دولت هزينه دارد وا گر معضل رد و بدل کردن پيامک بين مديران در جلسات بعد تکرار شود، نام آنها را بطور علني فاش مي‌کنم.

نصيحت‌هاي اصحاب رسانه به اندازه يک مدير اجرائي براي ما با ارزش است


کريمي از رسانه‌ها به دليل انعکاس خدمات مديران تشکر و خاطرنشان کرد: نصيحت‌هاي اصحاب رسانه به اندازه يک مدير اجرائي براي ما با ارزش است و تا اين پروتکل همکاري برقرار است، مسئولان بايد با آنها همکاري داشته باشند.

تا اجراي کامل مصوبات استاني دولت فاصله زيادي داريم


وي با اشاره به اينکه کساني با خبرسازي خواهان اين هستند كه تصوير آنها در برخي بخش‌هاي خبري صدا و سيما پخش شود، خواست تا عليه يکديگر مطالبي را بيان و فرصت‌ها را به تهديد تبديل نکنند.

استاندار مازندران اجراي دقيق مصوبات سفر رياست جمهوري را اولويت مهم در شروع خدمت خود در استانداري عنوان کرد و گفت: هرچند در مجموع استان، بسياري از مصوبات اجرائي شده است ولي تا اجراي کامل مصوبات فاصله زيادي داريم.

کريمي با بيان اينکه اکنون بايد آماده سفر دوم رياست جمهوري به مازندران باشيم، تصريح کرد: متاسفانه براي اجراي مصوبات سفر اول هنوز اندر خم يک کوچه‌ايم.

وي ادامه داد: مصوبات هيات دولت بايد اجرائي شود و کتاب توجيهي مديران دستگاه‌هاي اجرائي براي عدم اجراي مصوبات، قابل توجيه نيست.

کريمي به ولي‌الله فرزانه، معاون برنامه‌ريزي استانداري پيشنهاد داد تا با تشکيل يک کارگروهي موارد و موضوعات دور دوم سفر رياست جمهوري به استان را پيگيري کند.


با اجراي اصل 44 يک امنيت اقتصادي در کشور اتفاق مي‌افتد


به گزارش ايسنا، معاون سابق وزير تعاون، در بخش ديگري از سخنانش، اجرائي کردن اصل 44 را ضروري دانست و افزود: ما بايد از نظام تصدي‌گري دولتي خارج شويم و کارها را به بخش‌هاي خصوصي و تعاوني واگذر کنيم. هيچ مقاومتي را به خرج ندهيد زيرا با اجراي اصل 44 يک امنيت اقتصادي در کشور اتفاق مي‌افتد.

رئيس سازمان صنايع و معادن با ديدن سرمايه‌گذار بايد تکاني به خودش بدهد


وي با برابر اعلام کردن شأن سرمايه‌گذار با استاندار، بر لزوم فراهم کردن شرايط سرمايه‌گذاري اصرار ورزيد و خاطرنشان کرد: به همين دليل رئيس سازمان صنايع و معادن با ديدن سرمايه‌گذار بايد تکاني به خودش بدهد و هرچه سريعتر شرايط را براي او فراهم کند در غير اين‌صورت اين پول در جاي ديگري سرمايه‌گذاري خواهد شد.

مديران استان مازندران آن قدر بدبختانه مديريت مي‌کنند که....


کريمي به معضل سرمايه‌گذاري و فرار سرمايه‌گذاران ايراني به دبي اشاره کرد و گفت: اگر طي دو فاصله زماني بسيار کوتاه به دبي مسافرت کنيد شاهد تغييرات و تنوع زيادي در داخل اين شهر به لحاظ اقتصادي و تفريحي خواهيد شد در صورتي‌که خيابان‌هاي "فرهنگ" و "قارن" ساري پس از گذشت 12 سال جز برخورداري از ترافيک سنگين تغييري نکرده‌اند.

وي تصريح کرد: مديران استان مازندران آن قدر بدبختانه مديريت مي‌کنند که شهرهايي مانند شيراز، اصفهان و کرمان اعتبار بيشتري نسبت به کل استان به خود اختصاص مي‌دهند.

جاي بسي تاسف است که90 درصد آب‌هاي مازندران هرز رفته، به دريا مي‌ريزد


به گزارش ايسنا، استاندار مازندران اظهار داشت: جاي بسي تاسف است که استان کردستان توانست 95 درصد آب‌هاي سطحي خود را مهار کند ولي 90 درصد آب‌هاي مازندران هرز رفته و به دريا مي‌ريزد.

فرمانداران بايد يقه مديران اجرائي را که در اجراي مصوبات تعلل مي‌کنند گرفته، مورد بازخواست قرار دهند


وي به بي‌برنامه بودن مديريت 9 سد موجود در استان اشاره کرد و گفت: اين مقدار سد براي استان بسيار کم است و با توجه به اينکه وزير نيرو اعلام همکاري در ساخت سد در استان را به بنده اعلام کرد، از مديران ذي‌ربط مي‌خواهم تا هرچه سريع‌تر اولويت‌هاي مکاني استان را مشخص و معرفي کنند.

کريمي با بيان اينکه فرمانداران ما مانند گذشته نيستند، گفت: آنها بايد يقه مديران اجرائي را که در اجراي مصوبات تعلل مي‌کنند گرفته، آنها را مورد بازخواست قرار دهند.

بعضي وزارتخانه‌ها آن‌قدر پول دارند که نمي‌توانند خرج کنند و اينکه مي‌گويند اعتبار نداريم، دروغ محض است!

کريمي اذعان کرد: بعضي از وزارتخانه‌ها آن‌قدر پول دارند که نمي‌توانند خرج کنند و اينکه مي‌گويند اعتبار نداريم، دروغ محض است.

قرار نيست کار استاندار رد و بدل کردن يا ارجاع نامه باشد


وي در همين رابطه ادامه داد: مديران دستگاه‌هاي اجرائي از مقدار اعتباري که به استان مي‌دهند قانع نشوند و حق خود را بگيرند.

کريمي با اعلام اينکه در شب اول آغاز به کار خودم، اختيارات تام به معاونان استانداري داده‌ام، خاطرنشان کرد: قرار نيست کار استاندار رد و بدل کردن نامه يا ارجاع نامه باشد.

اولين درخواست وزارت کشور از بنده، نظم دادن به جلسات بود!


بعضي از مديران بدون هيچ عذري کارشناس يا معاون خود را در جلسات مي‌فرستند

وي به 15 مدير اجرائي که پشت در اين جلسه ماندند و اجازه ورود بعد از ساعت مقرر را نداشتند، اشاره کرد و گفت: از اين پس دبير هر جلسه‌اي اختيار تام دارد بعد از شروع جلسه در را قفل کند و کسي را به داخل راه ندهد.

کريمي با ابراز تاسف از اينکه اولين درخواست وزارت کشور از بنده، نظم دادن به جلسات بود، گفت: شنيدم بعضي از مديران بدون هيچ عذري کارشناس يا معاون خود را در جلسات مي‌فرستند.

با مديراني که احساس مي‌کنند قدرت آنان بيشتر از استاندار است از نيروي انتظامي مي‌خواهم مانع تردد ماشين آنان در استان شود

استاندار مازندران افزود: اين دور از انصاف است که امتياز مديرکلي از آن کس ديگري باشد و معاون پاسخگوي کارهاي انجام نگرفته مدير باشد. براي ما مسأله‌اي نيست ولي اگر از آن به بعد هر معاون دستگاهي که جرات کرده و مايل است دنيا و آخرت خود را خراب کند، بجاي مديرکل با او طرف هستيم.

کريمي هشدار داد: با آن مديراني که احساس مي‌کنند قدرت آنان بيشتر از استاندار است و مي‌خواهند فقط اسمي در اخبار برخي بخش‌هاي خبري صدا و سيما داشته باشند از نيروي انتظامي خواستار مي‌شوم تا مانع تردد ماشين وي در استان شود.

خيال نکنيد بنده تازه آمده‌ام و مي‌خواهم براي شما مسئولان گرد و خاک به پا کنم


وي تاکيد کرد: خيال نکنيد بنده تازه آمده‌ام و مي‌خواهم براي شما مسئولان گرد و خاک به پا کنم، خودتان را معطل نکنيد، بهتر است اين مسائل را که از عوامل عقب‌ماندگي ما به شمار مي‌آيد جدي بگيريد.

مگر اندازه مازندران چقدر است که يک استان غربي داشته باشيم؟!


استاندار جديد مازندران، با بيان اينکه بعضي شهرستان‌ها احساس قدرت نمي‌کنند و خواستار دو تکه شدن استان هستند، افزود: مگر اندازه مازندران چقدر است که يک استان غربي داشته باشيم. فرمانداران بايد خود به عنوان يک استاندار، آن مناطق را توانمند سازند.

واي به حال مديري که نتواند بر زيردستان خود تسلط داشته باشد


کريمي گفت: شنيده‌ام کارشناسان دستگاه‌هاي اجرائي براي انجام کار مردم اذيت و آزارهائي را انجام داده، از مردم مطالباتي را خواهانند. واي به حال مديري که نتواند تسلط بر زير دستان خود داشته باشد.

همه دستگاه‌هاي اجرائي موظفند هماهنگ با برنامه اداري استان از ساعت 14:30 تا 23 کشيک بگذارند

وي در ادامه خواسته‌هاي خود، تاکيد کرد: يکي از مديران ستادي استانداري در روزهاي تعطيل و غير تعطيل بايد پاسخگوي حوادث غيرمترقبه بوده، همچنين همه دستگاه‌هاي اجرائي موظفند هماهنگ با برنامه اداري استان از ساعت 14:30 تا 23 کشيک گذاشته و نام وي را با کشيک استانداري اعلام کنند.

کريمي افزود: دستگاه‌ها هرشب مي توانند يک نفر را به صورت نوبتي از مجموعه اداره به عنوان کشيک معرفي کنند ولي شرکت آب و برق منطقه‌اي و گاز بايد مديران خود را به عنوان کشيک معرفي کنند.

اين مسخره است که مديري بگويد به تنهائي اشتغال 10 نفر را در اداره مي‌پذيرم


وي با اشاره به اينکه موضوع اشتغال از اولويت‌هاي کاري مديران بايد باشد، گفت: اين مسخره است که مديري بگويد به تنهائي اشتغال 10 نفر را در اداره مي‌پذيرم. اين مدير بايد بداند که قرار نيست پيکره دولت را بزرگ‌تر کنيم بلکه بايد شرايطي را فراهم آورد تا سرمايه، کار، کارگر و کارفرما خود به خود يکديگر را پيدا کنند.

کريمي همچنين خواستار به خدمت گرفتن فرزندان شهداء در جايگاه‌هاي مربوط به تحصيلات آنان شد.

استاندار مازندران، استفاده از نيروهاي بسيجي در مواقع بحران و حوادث غيرمترقبه را ضروري دانست و گفت: بسيجيان نيروهاي ارزشي هستند که بدون درخواست اضافه کاري از مديران، خالصانه به مردم خدمت مي‌کنند.


بابل و قائمشهر با پتانسيل‌هاي فراوان گردشگري، به انبار ضايعات يا زباله‌داني تبديل شده‌اند
يا سکته مي‌کنم يا اوضاع فعلي استان درست مي‌شود


کريمي همچنين از تشکيل ستاد ساماندهي حريم جاده‌ها و خيابان‌هاي بين شهري از روز پنج‌شنبه، 20 تيرماه خبر داد و افزود: براي ما خيلي زننده است که اطرف شهرهائي مانند بابل و قائمشهر با پتانسيل‌هاي فراوان گردشگري، به انبار ضايعات يا زباله‌داني تبديل شوند.

وي اظهار داشت: بالاخره يا سکته مي‌کنم يا اوضاع فعلي استان درست مي‌شود.

کريمي با اشاره به اينکه صدا و سيماي تهران تصاوير زيباي استان گلستان را بيشتر از مازندران نشان مي‌دهد، گفت: آنها چه موقعيتي دارند که ما نداريم. اگر در اين خصوص با شما همکاري نکردند بگوئيد تا چشمم کور شرايط را فراهم کنم.

وي همچنين به حضور مسئولان در نماز جمعه و جماعات تاکيد کرد و گفت: مردم با ديدن مديران دلگرمي خاصي پيدا کرده و شما را نيز در اجراي برنامه‌ها ياري مي‌رسانند.

کريمي خاطرنشان کرد: از اين پس به طور سرزده در نماز جماعات ادارات حضور مي‌يابم و از مديران انتظار دارم که در حد بضاعت خود در اين فريضه شرکت کنند.

وي ذخيره‌سازي مواد غذائي و سوخت را از راهکارهاي مقابله با حوادث غيرمترقبه عنوان کرد و گفت:سازمان بازرگاني بايد ذخيره دو ماه گندم، شرکت نفت ذخيره 5 ميليون ليتر انواع فرآورده‌هاي نفتي و هلال‌احمر نيز تدارک پر کردن انبارهاي خود از وسايل امدادي را داشته باشد تا در مواقع قطعي گاز يا سرماي شديد، با مشکل مواجه نشويم.

بانک‌هاي استان بايد با راه‌اندازي کميته وصول مطالبات، اول از همه سراغ دانه درشت‌ها بروند


استاندار مازندران به روساي بانک‌هاي حاضر در جلسه گفت: بانک‌هاي استان بايد کميته وصول مطالبات را راه‌اندازي کنند و براي شروع اين کار يابد سراغ دانه درشت‌ها بروند.

متاسفانه در بخش مسکن مهر، مازندران هيچ حرکتي انجام نداده است


استاندار مازندران با انتقاد شديد از رئيس سازمان مسکن و شهرسازي استان، گفت: متاسفانه در بخش مسکن مهر، مازندران هيچ حرکتي انجام نداده است.

کريمي افزود: تاکنون 120 هزار نفر در تعاوني‌ها ثبت‌نام کرده‌اند ولي متاسفانه براي 5 هزار نفر هم کار شروع نشده است.

اگر براي تقدير از مدير، نتوانم وزير را به استان بكشانم، بي‌عرضه بوده، حرف‌هاي امروز خود را پس مي‌گيرم

وي بيان کرد: اگر مديران کار خود را به‌طور صحيح و کامل انجام دهند وزرا را در قبال کار درست شما به استان مي‌کشانم تا از شما تشکر کنند و اگر اين کار را انجام ندهم بي‌عرضه بوده و حرف‌هاي امروز خود را پس مي‌گيرم.

کريمي به نقل از احمدي‌نژاد، گفت كه مردم مازندران از تفريح سالم بي‌بهره‌اند و.... ادامه داد: متاسفانه رئيس سازمان ميراث فرهنگي امروز پشت در مانده است. انتظارم از يک آدم تحصيل‌کرده و اهل مازندران اين است که در اين خصوص تلاش کند..... اي کاش دکتر عباس‌نژاد در جلسه حضور داشت و حرف‌هاي من را از نزديک مي‌شنيد.

وضعيت بهداشت و درمان مازندران شکل مطلوبي ندارد


وي با بيان اينکه وضعيت بهداشت و درمان استان شکل مطلوبي ندارد، گفت: روساي دانشگاه‌هاي علوم پزشکي اين قضيه را جدي بگيرند و با برنامه‌ريزي خاصي نسبت به تجهيز بيمارستان‌ها اقدام کنند.

کريمي همچنين از جرايد و رسانه‌ها خواست تا مردم را از قطعي گاز و برق نترسانند بلکه به گونه‌اي بايد آنها را در مقابل حوادث احتمالي دلداري داد.

در موقع کار اعتراض تلخ من بيشتر از شيريني سياست‌بازانه است


وي در پايان گفت: بسيار خوشحال مي‌شوم که با مديران و فرمانداران ارتباطات دوستي و خانوادگي داشته باشم ولي در موقع کار اعتراض تلخ من بيشتر از شيريني سياست‌بازانه است.

سيدمحمد کريمي، استاندار جديد مازندران گفت: هرچند ناخالصي داشته باشم ولي از لحاظ ژنتيکي ذوالفقار علي(ع) را به ارث دارم.
استاندار مازندران بر خلاف انتظار برخي از حاضران، 15 نفر از مديران دستگاه‌هاي اجرائي را به دليل تاخير، در جلسه راه نداد و با حاضران وغائبين اتمام حجت کرد که در صورت تکرار اين بي‌نظمي‌ها، تصوير پشت در ماندن آنها را به وزارتخانه مربوطه ارجاع خواهد داد.

يادآور مي‌شود، در اين جلسه سردار شاليکار، به عنوان فرمانده سپاه 25 کربلا و حجت‌الاسلام گواهي، به عنوان مسئول نمايندگي ولي فقيه در اين نهاد به حضار معرفي شدند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

سید ناصر عمادی- شرق افریقا 21 تير 1387
سلام. نظم و انظباط و جدیت و شجاعت برخورد با هر بی نظمی بر هر مقام و عنوانی , شرط اول موفقیت استاندار است (هما نا که در این خبر امده 15 نفر... که این ارزنده ترین و والاترین پیام عالی ترین مقام استان به همه مردم و مسئولین است )
اما شرط دوم استمرار و ممارست بر این ایده و مرام است .
همان موضوعی که این مملکت از فقدان ان در نگرانی است چرا که فقط در اندیشه ارتقا جایگاه اجتماعی ,سیاسی , اجتماعی و اقتصادی خود هستیم و مردم و مملکت را به معنای واقعی در انجام و ارائه خدمت فراموش نموده و انها را سکوی ترقی خود میدانیم و به هزار دلیل و مستند کاذب خدمت به ظاهر خالصانه خود را توجیه می نماییم و انرا بزرگ و با ارزش جلوه میدهیم.
جناب اقای استاندار : اگر اولین خشت کاریتان محکم و استوار بنا نهاده شود تا انتها همه امور سازگار است.
اگر هر مسئولی به نقش و جایگاه خود ومیزان تعهد دنیوی و اخروی خود اشنا باشد امورات به مقصد الهی و انسانی نزدیک میشوند.
صحت و سلامت اقا سید محمد را ارزو میکنیم و به امید تحقق وعده های او به انتظار نمی نشینیم و با او همراه میشویم تا فردا نه عذری بر ما باشد و نه عذری بر او.
هوشنگ فراهانی 21 تير 1387
این استاندار کجا ، ابوطالب شفقت کجا؟ اگر حرف هایش عملی شود . مازندران هم دبی می شود.
حسینی از آمل 21 تير 1387
با این حرکتهای عوامفریب نمیشه به وضعیت نابسامان استان رسیدگی کرد. این آقا هم مثل استاندار قبلی و رییسشون فقط دست به دامن همین اظهار نظرها و واکنشهای پوپولیستی و سطحی شده. ایشون بجای رسیدگی و پاسخ درست به درخواستهای به حق مردم غرب مازندران تقصیر هارو بگردن فرماندار ها میندازه. آخه خدا پدرتو بیامرزه فرمانداری که دستش به هیچ جا بند نباشه چیکار کنه . خدا به داد همه مردم مازندران بویژه منطقه غرب برسه!!
مازندرانی 21 تير 1387
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت جناب آقای مهندس کریمی استاندار شریف استان مازندران:
خدا انشاالله بحق محمد و آل محمد بشما و همه همکاران صدیق و ساعی و پرتلاش و خدوم به مردم این استان محروم و ولایت مدار سلامتی و توفیق روز افزون بدهد تا مطالبات بحق مردم زحمتکش این استان را که شما خود بخوبی با عوامل ناکامی های ما و محروم بودن ما بتمام معنا واقفید استیفا نمایید تا نامتان همیشه بعنوان بعنوان کسی که برای یکبار هم شده در این استان همه چیز را برای همه خواست فارغ از هرگونه تضیع حقوق دیگران و زیراب زنی و ...به بلندای دماوندمان بر تارک این استان خسته و رنجور از این همه نامرادیها بدرخشد.
کلمه به کلمه فرمایشاتتان را با دقت هر چه تمامتر خواندم و خواندم و لذت بردم و دعا کردم و همیشه دعا می کنم که این سخنان و دستورات شما از قوه به فعل در بیاید و یکبار برای همیشه ریشه باند و باند بازی و تمامیت خواهی و یک سو نگری و همه چیز را برای خود خواستن و دیگران را بازی ندادن و حال که برای ما نیست پس بگذار برای دیگران هم نباشد و حسادت و بخل و ... از این استان مظلوم کنده شود و مدیرانی انتخاب کنید که فارغ از وابستگی های شهری و قومی فقط و فقط مازندرانی فکر کنند و مازندرانی عمل کنند که اگر اینچنین عمل کنند مطمئن باشید که شما کار بسیار ساده ای پیش رو خواهید داشت هرچند تغیر این نگرش کهنه و قدیمی که همچون کلافی محکم بر عرصه مدیریت مازندران پیچیده شده به نگرش جدید و واقعی همه چیز را برای استان خواستن وقت و زمان و انرژی فراوانی را طلب می کند که صمیمانه امیدوارم که در این راه موفق و موید باشید و در این راه جناب مهندس هیچ مماشاتی پذیرفته نیست .
جناب آقای کریمی :یکی از عوامل بسیار مهم اختلاف و چند دستگی و موانع ایجاد اتحاد استانی در مازندران همین صدا و سیمای مازندران می باشد که بسیار بسته عمل می کند و صرفا شده سیمای یک شهر خاص و بهیچ وجه به کل استان نگاه یکسانی ندارد و آنها باید بدانند که اگر محل استقرار آنها و سایر نهادها و ادارات کل در مرکز استان می باشد این بدان معنا نمی باشد که در بست تمام در اختیار یک منطقه باشند.شما کافی است بفرمایید تا شخصی چند روزی به برنامه های سیمای استانی دقیق شود تا به صحت عرایض حقیر پی ببرید.
یک نمونه بسیار کوچک این مورد پخش نماز جماعت مغرب بعد از اذان در سیمای استان بود که صرفا به 7-8 شهر محدود می شد و معلوم نبود که ملاک آنها از این کار چه بود خب آنها که بخوبی می دانند در استانی مثل مازندران بدلیل سوابق قبلی مردم روی این حرکات حساس هستند یا از همه جای استان نماز جماعت را پخش کنند و یا اینکه مثل شبکه سراسری عمل کنند جالب است که صف نماز جماعت در بعضی جاها که به نمایش در می آمد به سه چهار ردیف هم نمی رسید!!حالا ملاک انتخاب چه بوده خدا می داند و اگر واقعا آنها بدون هیچ قصد و غرضی این کار را می کردند و برایشان فرقی نمی کرد که نماز جماعت چه شهری را پخش می کنند پس چرا هیچوقت اپخش اقامه نماز جماعت خودشان فراموش نمی شد هر چند با روی کار آمدن مدیریت جدید سیمای استانی این مورد اختلاف حل شد و بجای چند جای خاص از استان نماز کشوری را پخش می کنند.هر چند باقی مسائل هنوز با شدت بجای خود باقیست که امید می رود سیمای استان سیمای همدلی باشد تا تفرقه که امید می رود جناب استاندار توجه ویژه ای به این حوزه مهم نیز داشته باشند و آنها را از راهنمایی های ارشادیشان بی بهره نگذارند.یا علی
نا شناس 22 تير 1387
اینکه کارهایی که قبل از این استاندار انجام شده چقدر کامل بوده یا ناقص، یا اینکه از این آقا در مسئولیت قبلی اش با همین لحن از او بازخواست می کنند یا خیر بحثی است که قصدی برای توضیح آن ندارم اما به نظرم می آید یک نکته اخلاقی را باید به ایشان گوشزد کرد که :
آدمي همواره نسبت به كارهاي خود خوش بين است و با توجه به نيت و آگاهي از خود، به آساني با رفتارها و كردارهايش كنار مي آيد.
اگر اصل توجيه گري و عذرتراشي را ناديده بگيريم كه هركسي مي كوشد رفتار ناهنجار خويش را توجيه كند، شخص، خود را متهم نمي سازد و هيچ گمان بد به خود نمي برد. اما هنگامي كه به ديگري مي رسد اين نگرش به كلي متفاوت مي شود. هر كار ديگري با هزاران اما و اگر روبه رو مي شود و او به آساني درستي كار ديگران را نمي پذيرد. با آن كه بسيار گفته و شنيده است كه آن چه بر خود نمي پسندي بر ديگران مپسند؛
بی گمان زياده روي و كوتاهي كه از آن به افراط و تفريط ياد مي شود از نظر بيشتر مردم امري ناپسند و زشت است. از اين رو همواره سفارش مي شود كه از زياده روي و كوتاهي كردن در هركاري پرهيز شود. كه اين سفارش يك حكم عقلاني محسوب مي شود.

خداوند در آيه 83 سوره بقره دستور مي دهد كه در برخورد گفتاري با ديگران اصل را بر گفتار نيكو و پسنديده قرار دهيد: قولوا للناس حسنا. هرچند كه ظاهر اين آيه آن است كه با مردم به نيكي سخن بگوييد و گفتارتان سبب بغض و عداوت نگردد؛ ولي مي توان با توجه به روايتي از امام صادق(ع) در تفسير آيه، آن را به عنوان شاهدي بر تأييد اصل عقلايي دانست.
امام صادق با اشاره به آيه مي فرمايد: تا زماني كه يقين نداريد كار ديگران شر و قبيح و ناپسند است درباره آن جز داوري خير و نيكو نداشته باشيد.
اندازه نگه دار که انداره نکوست / هم در خور دشمن است و هم در خور دوست
امیر خسرو میگوید :
هر کسی را به کار خویش هش است / کس نگوید انار من ترش است
نا شناس 22 تير 1387
با تشکر از استاندار مازندران باید گفت با این بدنه تنبل بی خیال و فرصت طلب در رده های میانی و پایینی دولت بزرگترین مشکل این مردم , کشور و توسعه خود دولت است . مگر چند نفر مدیر پیدا می شوند تا مانند بالا هر روز با همه همکاران خود سر موضوعات عادی دعوا کنند . قطعا این مدیران قبل از هر کاری سکته خواهند کرد.

به نظر من تنها راه رهایی از این وضعیت کاهش قدرت و دخالت دولت از طریق آزادی و تغییر و اصلاح در روشها در تولید , تجارت و امور زندگی است. و دوم کوچک کردن دولت به منظور کاهش هزینه ها و ...

واقعا زور دارد پول مالیات را آدم بدهد تا برای حقوق کسانی هزینه شود که بعد بجای کمک حال آدمی دشمن جان و مال او بشوند.
نا شناس 22 تير 1387
رهرو آننيست كه گه تند و گهي خسته رود
رهرو آن است كه آهسته و پيوسته رود

از اين نوع مواضع تند اتخاذ شده بوي يك اقدام مقطعي مي آيد. چون اگر سيستم خوب كار نكند و با جلب رضايت زيردستان و ايجاد يك نظم سيستماتيك همراه نباشد. تجربه ثابت كرده است كه اين اقدامات انقلابي هيچ دردي را دوا نمي كنند
نا شناس 22 تير 1387
در اوایل کار همه همین جورند و شعارهای دهن پر کن سر می دهند ولی به عمل که می رسه دیگه هیچ.
به نظرم در اولین قدم جناب اقای استاندار باید از بدنه استانداری،فرمانداری و بخشداری شروع کند و یک خانه تکانی حسابی انجام دهد؛چرا که خیلی از این اقایان با رانت و لابی نمایندگان مجلس به این پستها ریسده اند.
اگر در مازندران هم مثل گلستان متولی دلسوز وجود داشته باشد می شود مازندران را هم درست کرد.
گلستانیها از مازندران جدا شدند که روی پای خودشان بیاستند و همانند زاپنیها در حال پیشرفت هستند ولی ما با داشتن بیشترین پتانسیل ها و نیرویهای فعال متاسفانه در اندر خم یک کوچه هستیم.
اقای استاندار اگر بحث جدایی و ایجاد استان جدید حتی با متوسل شدن به اقای مشائی اتفاق بیفتد این خیانت به همه مازندرانیها و خیانت به شهداست.
مازندران یعنی از دورترین شهر شرق مازندران تا دورترین شهر غرب مازندران.
به عنوان یک کارشناس مازندرانی که در خارج از استان مازندران در حال خدمت می باشم برای سربلندی استانم یعنی مازندران با تمام وجود حاضر به همکاری با استاندار و استانداری می باشم.
که مازندران شهر ما یاد باد...........
کوروش شیرسوار 22 تير 1387
دوستداران آقای شفقت آیا تاسف نیست که مدیران استان در جلسات با هم پیامک بازی می کنند ؟؟؟؟؟
احمد دابو 22 تير 1387
به قول ما مازني ها "هول نير شِ پيش هارش" ! فرمايشات اوستوندار كريمي بيشتر به ادعاي افرادي شبيه است كه مي خواهند يك شبه ره صد ساله... . كه تا دنيا دنيا بوده عملي نبوده است و بايد ديد. مشكل كشور و در اين خصوص مشكل استان مسئله اي ساختاري و مزمن است. حل آن نيز به تبع مستازم صرف وقت و انرژي و فكر و برنامه است.
نا شناس 22 تير 1387
جزاک الله خیرالانفسکم فی بغداد. یکسال آینده در چنین روزی شاهد ابو طالب شفقت دیگر خواهیم بود. یکسال دیگر شاهد دبی دیگر در شمال ایران -های شفقتیها کجایید -اگر علی میدانست با ذوالفقارش چنین بازی میکنند..... خواهش میکنم با احساسات مردم بازی نکنید بنام دین سر دین راجدا نکنید - این حرفها در طول انقلاب زیاد شده است ای مدینه فاظله کجایی
محمدتقی 22 تير 1387
با سلام
با شنیدن چنین سخنانی از یک مسئول در مازندران خیلی جا خوردم . چون تا بحال کسی با این جدیت با مدیران استانی رفتار نکرده بود . بنده این روش کماندویی ایشان رو تنها راه خلاصی از این شرایط فعلی استان می دانم . ولی نظم بخشیدن به استانی که شدیدا بی فروغه و بی حالی و بی رمقی از گوشه و کنارش نمایانه ِ واقعا کار سختیه !
باید جوری رفتار شود که کارمندی با نظم بی رحمانه ای همراه بشه که افراد بی لیاقت و فاقد وجدان کاری به صورت اتوماتیک از فرایند تصمیم گیری و مسئولیت های اجرایی کنار گذاشته شوند .
باید اعتراف کنیم که وضعیت فعلی استان بسیار از شرایط مطلوب فاصله دارد . ما شرایط منحصر به فرد زیادی داریم ولی شاهد آن هستیم که استان های دیگر و حتی کشور های همسایه با داشتن درصد ناچیزی از موقعیت فعلی ما ده ها برابر بهتر از ما عمل کرده اند (مرغ همسایه غاز نیست) . به نظر شما این عقب افتادگی از کجا ریشه می گیره ؟
مدیران ما قدرت تصمیم گیری جدی ندارند و به شرایط فعلی راضی هستند و خودشون رو با این وضعیت وفق دادند در حالی که دنیا داره به سرعت مسیر رشد و ترقی خودشو طی می کنه .
مشکل خیلی از مدیران ما کمی بار علمی اونهاست . چند سال طول کشید تا اونها کار با رایانه رو یادبگیرند ؟ در حالی که بچه های باسواد و فعال و زرنگ جامعه یا به کار دیگه ای مشغولند یا . . .
تنها دلیل نگه داشتن خیلی از کارمندان و مدیران داشتن تجربه چند ساله و از اینجور چیزهاست . باید سوال کرد که مگه چند تا کار مهم با تحلیل و طراحی علمی در طول کارشون انجام دادن که از اون به عنوان تجربه یاد می کنند ؟
برای آقای کریمی آرزوی موفقیت می کنم .
دانشجوی مکانیک مازندران
d 22 تير 1387
بزرگترين وبهترين سرمايه هرمدير وسازماني نيروي انساني آنست.اي كاش كمي مديريت منابع انساني آقاي استاندار تقويت ميشدتادرشروع كاربهداشت رواني افرادرابه هم نمي ريخت
ح.ر.ش 21 تير 1387
من یکی از مریدان استاندار محبوب مازندران جناب اقای مهندس کریمی بوده وهستم که افتخار 10 سال همکاری با ایشان را داشته ام بعضی از مردم انقدر بی مهری دیده اند که فرمایشات اقای کریمی را یک نوع شعار میدانند ولی این مدیر وارسته از 24 ساعت 30 ساعت خدمت میکنند کاش بعضی ها کمی تحمل میکردند وبعد قضاوت مینمودند . خدا یار ویاورت باد شک ندارم مازندران پلهای طرقی را به سرعت طی خواهد کرد.
نا شناس 21 تير 1387
طولانی ترین راه ها با قدم اول آغاز می شود
سخنان جناب استاندار نشان می دهد افکار بلندی در سر دارند اما عملی کردن آن ها پس از اراده و مدیریت ایشان همکاری کلیه مدیران اجرایی استان را می طلبد. امیدوارم در ماه های آینده در رسانه ها شاهد اخبار خوشی در مورد استان باشیم نه نقد های تکراری مدیر ارشد استان. به امید سرافرازی هرچه بیشتر مازندران
نا شناس 22 تير 1387
استاندار مخلص وشجاع ما بداند به جاي اين حرس و جوش خوردن 4 كار واجب بايد انجام شود تا كارها درست شود:1-بازنگري اصلاح وتهيه قوانين ومقررات مدبرانه به روز و كارآمد2-مطالعه دقيق و تهيه طرح جامع اصلاح سيستم اداري كشور به تفكيك هر اداره ولي هماهنگ با كل سيستم 3-آموزش هدفوند و مستمر كاركنان و آموزش و فرهنگسازي عمومي 4-شايسته سالاري و توجه به نتايج كارها وهزينه كارها نه سفارش و باند بازيها والبته همه اينها منوط به ايمان اخلاص شجاعت و سماجت و پيگري مستمر دارد كه شما داريد
نا شناس 22 تير 1387
با تقدیر فراوان از جناب آقای کریمی استاندار محترم مازندران
ایشان یکی از مدیران دلسوز شجاع و مردمی میباشد برای انسان بزرگورا از درگاه خداوند متعال آرزوی سلامتی وسرافرازی را دارم .
نا شناس 22 تير 1387
تا حالا كساني كه در ابتداي مسوليتشان اينچنين موضعي داشتند در كارشان موفق نبودند.اين هم يك نوع خود نمائي است.اگر باور نداريد منتظر بمانيد.وضعيت كشاورزان چاي كار غرب استان مازندران و وصعيت درختان پرتقال كه بر اثر يخ زدگي از ريشه خشك شده اند و....بسيار اسفناك است .اين حرفها فقط در حد يك شعار است..آقاي كريمي شما در مسئوليت قبلي كه داشتيد چه كار كرديد؟
نا شناس 22 تير 1387
کلام قاطع و صریح استاندار جدید مازندران دلگرمی خوبی برای همه کسانی است که خواهان برخورد با مفاسد اداری و دولتی هستند اما پیکر حجیم و دنبه مانند دولت بسیار سنگین تر و لخت تر از این هاست که بتوان یک نفره گوشه ای از آن را بلند کرد. نمی خواستم که با نظرم دلسردی ایجاد کنم اما سخنان شما چون سلاحی بی فشنگ می نمود!
دوست 22 تير 1387
از اين مانورها ما تو اين دولت زياد ديديم-شاهنامه آخرش خوشه-دل مردم ديگه با اين كارها خوش نميشه -پول نفت چي شد؟؟؟؟؟؟؟؟
عبد خدا 23 تير 1387
انکه به خدا توکل کند. مغلوب نشودوانکه به خدا توسل جوید شکست نخورد جناب اقای مهندس کریمی به خدا توکل کن و کار مردم شهید پرور مازندران را به کوری چشم دشمنانت یکی پس از دیگری انجام بده . همرزمان شما در خدمت به مردم.
عبد خدا 23 تير 1387
انکه به خدا توکل کند. مغلوب نشودوانکه به خدا توسل جوید شکست نخورد جناب اقای مهندس کریمی به خدا توکل کن و کار مردم شهید پرور مازندران را به کوری چشم دشمنانت یکی پس از دیگری انجام بده . همرزمان شما در خدمت به مردم.
حامی واقعی عدالت 24 تير 1387
جدی نگیرید، جوگیر شده!!!
ایشون گویا نمی دونن که وارث ذوالفقار کیست؟!!!
حامد 29 تير 1387
بنده وقتی ایشون رئیس کل شرکت ایران گاز بودن تو دفتر مرکزی شرکت در تهران کار میکردم. باید بگم برخلاف تصور بعضی ها حرفهای ایشون واسه گردوخاک کردن یا جوگرفتن نیست. انشالله خودتون خواهید دید نحوه مدیریت ایشون رو که نظم تو سازمان تحت مدیریتشون حرف اول رو میزنه.
اشکان 23 آبان 1387
با سلام
به شما مردم استان مازندران تبریک میگم چون بنده آقای کریمی استاندار محترم را به خوبی از نزدیک میشناسم و به نظر من ایشان سالمترین فردیه که در دولت فعلی وجود داره و مطمئن باشید در آینده نزدیک اثرات این انتخاب رو خواهید دید مطمئن باشید حرفاشون شعار نیست شک نکنید
نا شناس 18 خرداد 1389
علی ای همای رحمت

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.071 seconds.